mail_icon  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.     Telefon +48 (32) 271 66 78 

Gabloty reklamowe jako element wiat przystankowych

Już starożytni sprzedawcy wykrzykiwali na targach zachęty do kupna ich towarów. Ten, który był głośniejszy, przyciągał uwagę kupujących, co dawało mu przewagę nad innymi i skutkowało wyższymi zyskami. Tak też zrodziła się reklama, której nazwa pochodzi zresztą od łacińskiego słowa "clamo", oznaczającego "krzyczeć" i "przywoływać". Początkowo była jedynie ustną zachętą, by po jakimś czasie ewaluować w stronę obrazkową i pisemną. Kiedyś pojawiała się jedynie sporadycznie, dziś natomiast jest integralną częścią naszego życia.

 

Przemawia do nas z ekranów telewizorów i komputerów, patrzy z gazet, śledzi nasze kroki z wysokich bilboardów. I choć jest tak bliska, że pozornie jej już nie zauważamy, tak naprawdę ma ogromny wpływ na nasze życie i podświadomie kształtuje gusta i wpływa na wybory. Nie dziwi więc fakt, że reklamodawcy prześcigają się w pomysłach dotarcia do odbiorców, bowiem jest to warunkiem ich sukcesu. Wychodzą więc ze swoją reklamą na ulice, by towarzyszyła nam w codziennych czynnościach, stąd też dużą popularnością cieszą się gabloty reklamowe.

Gabloty reklamowe to skuteczny sposób na promocję produktów, a nawet idei, nośnik informacji o bieżących wydarzeniach. Ważne jest zatem, aby ustawione były w miejscach, gdzie będzie miało je okazję zobaczyć jak najwięcej osób. Z tego powodu chętnie umieszczane są na przystankowych wiatach. Przyciągają uwagę pasażerów, którzy w oczekiwaniu na środek transportu mają najczęściej dużo czasu. Chcąc nie chcąc, przyglądają się więc umieszczonym tam reklamom. Producenci wiat przystankowych projektują je więc w taki sposób, aby miały przygotowane gabloty na reklamy. Jest to estetyczne rozwiązanie, które wpisuje się w przestrzeń publiczną. Różne rozmiary gablot pozwalają na dopasowanie do nich licznych reklam, a dostępne w ofercie podświetlenia powodują, że reklama jest widoczna nawet nocą. Dzięki temu poprawia się także oświetlenie przystanku, co sprawia, że jest on bezpieczniejszy, a przede wszystkim schludny i kolorowy. Bogactwo barw przemawiających do odbiorców zza szyb przystankowych gablot sprawia, że zwracają uwagę na zawarte tam treści i sugerują się reklamowym przekazem, co kształtuje ich przyszłe wybory, mimo że często nie zdają sobie z tego w pełni sprawy.